Skriv som en copywriter

Skriv som en copywriter

Om bloggen

Här kommer jag att skriva och lägga ut det som jag tror kan vara intressant för dig som vill bli bättre på sociala medier.
Det blir mer handfasta och konkreta råd än oklara tips som nätet ändå är fyllt utav.

Fokus kommer att ligga på texten, men det blir även lite foto och grafik.

Hemsidan min är: www.waslingmedia.se/index.html

När du berättar om ett möte

språktipsSkapad av WM okt 05, 2018 16:05:36

När du ska berätta om Content marketing handlar om att du ska skapa innehåll för att sälja din tjänst/produkt. Det betyder att du ofta kommer att referera från föredrag och evenemang där ditt företag är med. För att få liv i ditt referat kommer du sannolikt att behöva göra en kort intervjun, och för det krävs ett möte. Här är fällorna du ska undvika.

Nybörjaren känner ofta att han måste berätta för läsaren vad det är för kongress, var händelsen ägde rum, hur många och vilka som deltog och så gärna klämma in några viktiga utdrag ut programmet. Då kan det lätt låtsa så här.

Nybörjaren: Soft Marketing AB genomförde i helgen en konferens på temat Modern marketing in social media. VD Göran Björkman kunde med glädje vända sig till de hundratal besökarna för att under programpunkten Vision 2020 presentera företagets nyskapande algoritm.

Du: Soft marketings nya algoritm kommer att revolutionera Content marketing. Det var VD Göran Björkmans budskap på kongressen Modern marketing in Social media.

// Sedan lägger du in var, när, hur fantastiskt fräckt det var – illustrerat med blåsvarta bilder med gröna accenter – och ingenstans i hela texten nämns programmet. Men en länk finns med. //

Som referent av ett evenemang, speciellt genom en sociala medier-kanal, gäller det att sålla bort alla tendenser till byråkratiska formuleringar och marknadsavdelningarnas säljpitchar eftersom de drar ner tempot.

Ställ dig hela tiden frågorna:

- Vad handlar det om?

- Vad intresserar läsarna?

- Hur skulle läsarna berätta om nyheten för sina vänner?




Fill in only if you are not real





Följande XHTML-taggar är tillåtna: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS-mallar och Javascript är inte tillåtna.